تحصيل در اتريش تحصيل در اتريش .

تحصيل در اتريش

تحصيل رايگان فنلاند

 

تحصيل رايگان فنلاند 

تحصيل در كشور فنلاند در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري به صورت رايگان خواهد بود و اين در حالي است كه تحصيل در برخي رشته ها و يا در برخي دانشگاه ها بدين صورت نخواهد بود و دانشجو مي بايست با پرداخت هزينه ي تحصيلي به تحصيل خود ادامه دهد . و اما در نظر گرفتن شرايطي جهت تحصيل رايگان فنلاند الزامي است و اما ذكر اين نكته در اينجا بسيار حائض اهميت مي باشد كه براي انجام اقدامات تحصيلي و يا تحصيل رايگان فنلاند به هيچ يك از شركت ها ، موسسات و … نياز نخواهيد داشت و تنها مي بايست تمام مراحل را از ابتدا تا انتها با طي كردن مراحل ثبت نام به صورت شخصي طي نماييد و بدين ترتيب با دريافت ويزاي دانشجويي امكانات تحصيلي خود را در كشور فنلاند فراهم نماييد.از آنجايي كه تحصيل در دانشگاه هاي فنلاند در اغلب رشته ها و دانشگاه ها رايگان مي باشد، فرصت بسيار ارزشمندي براي تمامي كساني است كه به ادامه تحصيل در دانشگاه هاي معتبر اروپايي مي انديشند و در عين حال از پشتوانه مالي كافي براي تامين هزينه هاي تحصيل در اروپا برخوردار نيستند. امكان پذيرش در مقطع كارشناسي توسط اين موسسه وجود ندارد

**** تحصيل در فنلاند تنها فقط به زبان فنلاندي امكان پذير است ****

كشور فنلاند تا ۱۲۰ سال گذشته جزئي از كشور سوئد بود و در واقع كشوري بود كه طي استعمار به دست آورده بود . شرايط تحصيل رايگان فنلاند دقيقا" مشابه تحصيل در سوئد بوده و تنها تفاوتي كه وجود دارد در مقطع تحصيلي ليسانس مي باشد كه كه جهت پذيرش در سوئد در اين مقطع دانشجو مي بايست موفق به كسب نمره ي ۶ IELTS شده باشد در حالي جهت پذيرش در فنلاند تنها اخذ نمره ي ۵٫۵ كافي است و نيز لازم به ذكر است كه متناسب با رشته اي كه انتخاب مي شود آزمون ورودي متناسب با همان رشته برگزار مي گردد و نيز در فنلاند اجازه ي ۲۰ ساعت كار در هفته وجود دارد .

از جمله مزايايي كه در تحصيل رايگان فنلاند مي توان بيان نمود عبارتند از :

۱) همانطور كه بيان شد تحصيل دراين كشور به صورت رايگان مي باشد . ۲) تحصيل در فنلاند به زبان انگليسي مي باشد و دارا بودن دانشجويان ليسانس و فوق ليسانس به مدارك IELTS 6 و يا TOEFL 79 الزامي مي باشد .۳) مدارك تحصيلي اخذ شده براي كليه دانشجويان داراي اعتبار بوده و مي توان در موقعيت هاي كاري و تحصيلي در كشورهاي آسيايي ، اروپايي و … استفاده نمود .۳) فنلاند عضو اتحاديه اروپا شينگن مي باشد بنابراين تمام دانشجوياني كه در فنلاند تحصيل مي نمايند مي توانند به راحتي به تمام كشورهاي اروپا سفر نمايند . نكته بسيار مهمي كه در اينجا مطرح مي گردد اينكه در هر فصلي تنها برخي رشته ها به زبان انگليسي تدريس مي گردد و مابقي به زبان فنلاندي تدريس مي گردد بنابراين در نظر گرفتن اين مبحث در زمان ارسال درخواست هاي تحصيلي امري مهم تلقي مي گردد.

چرا سپنتا ستاره انديشه تحصيل در فنلاند را به شما پيشنهاد مي دهد :

سال ۲۰۱۲ نقطه عطف مهمي براي فنلاند و تحصيل در آن محسوب گرديد به گونه اي كه در اين سال سيستم آموزشي فنلاند به عنوان بهترين سيستم هاي آموزشي دنيا معرفي گرديد ، از آن پس دارا بودن اين سيستم آموزشي سبب ترقي و پيشرفت چشم گير دانشگاه هاي فنلاند و تحصيل در فنلاند گرديد. بدين ترتيب اهميت فوق العاده به مبحث تدريس و نيز توجه به نيازهاي موجود در جامعه و گنجانده شدن تجارت و صنعت در مبحث آموزشي سبب شد تا تحصيل در فنلاند به عنوان يك قطب بزرگ آموزشي محسوب گردد .

 

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۷ توسط:ssavisa موضوع:

تحصيل رايگان اتريش

تحصيل رايگان چيست ؟

پيش از پرداختن به مبحث تحصيل رايگان اتريش مي بايست با مفهوم تحصيل رايگان آشنا شويد و پس از آن مي توانيد با ديد اجمالي تري نسبت به تحصيل رايگان اتريش اقدام نماييد . تحصيل رايگان در بعضي از كشورها امكان پذير مي باشد در صورتي كه دانشجو متقاضي تحصيل به صورت رايگان در كشور مورد نظر باشد پس از سپري نمودن مراحلي كه در
برچسب: ،
ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۶ توسط:ssavisa موضوع:

شرايط تحصيل در اتريش

شرايط تحصيل در اتريش

متناسب با شرايطي كه هر دانشجو دارا مي باشد شرايط تحصيل در اتريش براي وي متفاوت مي شود ، در ذيل به بررسي آن مي پردازيم :

در صورتيكه قصد مهاجرت به هر كشوري ، جهت تحصيل و يا كار داشته باشيد مي بايست با ضوابط و شرايط آن آشنايي كامل داشته باشيد و اين در حالي است كه هر كشوري از جمله اتريش داراي شرايط تحصيلي مختص خود مي باشد شرايط تحصيل در هر كشوري متفاوت و بيانگر قوانين خاص آن كشور مي باشد و در اين صورت از جمله شرايط تحصيل در اتريش مي توان به دارا بودن شرايطي كه متخصصين جهت مهاجرت و يا ادامه تحصيلات تكميلي دارا هستند اشاره نمود .در صورتيكه متخصصين براي اقتصاد داخلي داراي توانايي زيادي باشند مي توانند بدون داشتن پيشنهاد كار به راحتي حدود ۶ ماه در اتريش اقامت داشته باشند . همانطور كه بيان شد شرايط تحصيل در اتريش متناسب با هر شخص و دارا بودن شرايط تحصيلي ، شغلي و … متفاوت خواهد بود و هر شخص در هر موقعيتي كه مي باشد مي تواند از شرايط تحصيل در اتريش متناسب با شرايط خود استفاده نمايد .شرايط تحصيل در اتريش در هر مقطع تحصيلي نيز متفاوت مي باشد و هر كدام داراي طول دوره تحصيلي ، زبان و هزينه هاي تحصيل ، زمان شروع به تحصيل متفاوت مي باشد به عنوان مثال دانشجويي كه متقاضي تحصيل درمقطع كارشناسي در اتريش باشد مدت زمان تحصيل وي ۳ سال مي باشد و زبان تحصيل وي نيز آلماني مي باشد و هزينه ي تحصيل دانشجو بسته به رشته تحصيلي وي كه از زير شاخه هاي مهندسي و يا علوم پايه و يا علوم انساني باشد متفاوت مي باشد جهت اطلاع از هزينه دقيق تحصيلي مي توانيد با مشاوران سپنتا ستاره انديشه در تماس باشيد .

يكي از شرايط تحصيل در اتريش آشنايي كامل با زبان آلماني مي باشد در اين حال افرادي وجود دارند كه تمايل به گذراندن زبان آلماني در كشور اتريش را دارند ، دوره آموزشي زبان آلماني در اتريش طي ۲ سال به طول مي انجامد البته لازم به ذكر است كه هزينه آموزش زبان آلماني در كشور اتريش در طي هر ۳ ماه ۴۱۰ يورو مي باشد ، يكي از نكات مهمي كه در آموزش هر زبان مي توان به آن اشاره نمود زندگي در كشوري است كه شخص تصميم به آموزش آن زبان را دارد ، صحبت با مردماني كه به زبان آلماني صحبت مي كنند و زندگي در كشوري كه اكثريت افراد به زبان آلماني واقف هستند سبب مي گردد كه بازه ي زماني يادگيري زبان بسيار بسيار كوتاهتر از زمان در نظر گرفته جهت آموزش شود ، بنا بر آنچه ذكر شد مدت زمان آموزش زبان آلماني در اتريش حدودا" يك سال برآورد شده كه در طي اين مدت زمان شخص به راحتي تسلط كافي و لازم را جهت تحصيل در مقطع مورد نظر خود به دست خواهد آورد . البته لازم به ذكر است كه جزء شرايط تحصيل در اتريش در مقاطع فوق و دكتري مسلط بودن به زبان انگليسي مي باشد از جمله شرايط تحصيل در اتريش دريافت ويزاي تحصيلي از كشور اتريش مي باشد . تمام دانشجوياني كه در ايران به تحصيل مشغول بوده اند مي بايستي ريز نمرات خود را به همراه گواهي صادره از دانشگاه براي دانشگاه مقصد خود در اتريش ارسال نمايند به گونه اي كه اين گواهي نشان دهنده عدم محدوديت براي ادامه تحصيل دانشجو را بيان نمايد . ذكر اين نكته در اينجا حائض اهميت مي باشد كه در دانشكده هاي عالي و نيز دانشگاه هايي كه داراي رشته هاي پزشكي  ،دارو سازي ، اقتصاد و يا روانشناسي مي باشند داراي آزمون ورودي (كه شامل يك آزمون كتبي و مصاحبه حضوري) مي باشند كه دانشجو جهت اخذ پذيرش در اتريش مي بايست شخصا" در اين آزمون شركت نمايد ، تمام دانشجويان رشته هايي كه داراي آزمون ورودي مي باشند مي بايست مدت زمان لازم جهت ارائه مدارك خود را مد نظر قرار دهند زيرا براي تمام دانشجوياني كه مي بايست در آزمون ورودي شركت نمايند مدت زمان لازم جهت اخذ پذيرش براي اين دسته از افراد شش ماه مي باشد كه در طي اين زمان شخص به نحو كاملا" دقيق نسبت به شركت در آزمون ورودي و نيز مصاحبه اقدام نمايد .

و اما دوره پيش دانشگاهي از جمله شرايط تحصيل در اتريش  براي بعضي متقاضياني كه موفق به اخذ پذيرش شده اند مي باشد و در اين قسمت از مبحث شرايط تحصيل در اتريش مي پردازيم به اينكه چه افرادي ملزم به گذراندن اين دوره مي باشند ؟

تمام متقاضياني كه نمره كسب شده آنها در دروس تخصصي رشته خود بسيار پايين باشد و نيز تمام متقاضياني كه به زبان آلماني آشنا نباشند مي بايست يك دوره ۱ تا ۲ ساله براي پيش دانشگاهي را بگذرانند .

دانشجو جهت اخذ ويزا مي بايست هزينه دوره تحصيلي خود را در يك حساب بانكي در اتريش قرار دهد . دانشجو مي تواند بخشي از هزينه هاي تحصيل خود را با اشتغال در يك فعاليت كه مدت زمان محدودي را براي دانشجو در نظر بگيرد كسب نمايد در اين صورت كارفرماي دانشجو مي بايست از اداره كار  ، تقاضاي اجازه اشتغال وي را دريافت نمايد . در اين صورت فعاليت وي در حيطه كاري كمتر از پاره وقت مي باشد ، در اين صورت اثبات مواردي نظير عدم وجود يك فرد اتريشي و واجد شرايط و يا يك شخص خارجي واجد شرايط و داراي اجازه اشتغال به كار وجود ندارد . به عنوان مثال تمام افرادي كه در اتحاديه اروپا در اتريش جوياي كار مي باشند نسبت به دانشجويان خارجي كه در اتريش به تحصيل مشغول هستند در اولويت بيشتري قرار دارند ، البته در مبحث هزينه هاي تحصيل در اتريش شرايط تحصيل در اتريش كه مي توان بيان نمود ، براي دانشجوياني كه نمرات آنها بسيار بالاتر از ساير رقباي خود باشد مي توانند به درخواست خود دانشگاه در محيط داخلي آن به كار مشغول شوند .

 و اما در مبحث شرايط تحصيل در اتريش در ذيل با نظام آموزشي در دوره هاي ابتدايي و متوسطه آشنا مي شويم :

مقطع ابتدايي از سن شش سالگي كودكان در اتريش آغاز مي شود و اين در حالي است كه كودكان در سن ۵ سالگي دوره آمادگي را مي گذرانند و پس از آن در سن شش سالگي وارد دوران دبستان مي شوند . دوره ابتداييدر اتريش ۴ سال مي باشد و پس از آن كه دانش آموزان اين دوره را به پايان رساندند از آنها آزمون نهايي اخذ مي گردد و پس از آن وارد تحصيلات متوسطه عمومي مي شوند و در صورتيكه  دانش آموزان دوره ابتدايي را به نحو احسن سپري نمودند مي توانند به دبيرستان هاي جامع AHS وارد شوند پس از سپري نمودن دوره متوسطه عمومي كه سيكل اول مي باشد دوره چهار ساله آخري كه سيكل دوم مي باشد كه جزء شرايط تحصيل در اتريشمي باشد آغاز مي شود دانش آموزان هم مي توانند دوره دبيرستان خود را ادامه دهند و هم مي توانند تحصيلات خود را در يك رشته خاص كه مد نظر دارند در كالج هاي فني و حرفه اي HTL ادامه دهند كه مدت زمان تحصيل دراين كالج ها ۵ سال مي باشد .

برخي از دانش آموزان نيز تمايل به ادامه تحصيل در رشته اقتصاد را دارند كه آنها جهت ادامه تحصيل وارد دبيرستان اقتصاد خواهند شد پس از آن تمام دانش آموزان چه آنهايي كه وارد دبيرستان و يا كالج هاي فني و حرفه اي و يا آنهايي كه وارد دبيرستان اقتصاد شده اند جزء اصلي شرايط تحصيل در اتريش در مقطع پايان تحصيلات متوسطه ، برگزاري آزمون نهايي و پس از آن كسب مدرك ديپلم مي باشد و پس از آن به اين دسته از دانش آموزان ، دانش آموختگان دبيرستاني گفته مي شود و دانش آموزاني كه تمايل به ادامه تحصيل در هيچ كدام از رشته هاي تحصيلي مطرح شده را نداشته باشند وارد مدارس متوسطه شده كه مدت زمان لازم جهت سپري نمودن در اينگونه مدارس ۳ تا ۴ سال مي باشد كه در طي اين مدت تمام دانش آموزان علاوه بر سپري نمودن دروس نظري به صورت كاملا" كاربردي و دقيق دروس عملي خود را مي گذرانند پس از آن تمام دانش آموزان ممتاز مي توانند وارد كالج فني و حرفه اي شوند و يا وارد دبيرستان هاي اقتصاد شوند و مابقي آنها مي توانند وارد هنرستان هاي تخصصي در زمينه موسيقي ، ورزش و يا … شوند كه مدت زمان تحصيل در اين دوره از ۲ سال تا ۴ سال مي باشد .

و اما شرايط تحصيل در اتريش در مراكز عالي اتريش به چه صورتي مي باشد ؟

مراكز آموزش عالي در اتريش شامل دانشگاه ها ، دانشكده ها مراكز آموزش عالي كه رشته هاي هنر را تدريس مي نمايند و يا مدارس عالي فني و يا كالج هاي تخصصي دو تا سه ساله مي باشد . در اتريش دانشكده ها و يا مراكزي كه در زمينه هنر و يا موسيقي تدريس مي نمايند در اروپا از جمله قوي ترين مراكز آموزش هنر و موسيقي به شمار مي روند . آغاز تاسيس مراكز فني و حرفه اي در اتريش از سال ۱۹۹۴ بوده است و تعداد آن تاكنون بيش از ۴۰ مدرسه مي باشد كه دانشجو براي مقاطع ليسانس در هر رشته اي مي بايست به مدت ۴ سال دوره هاي مورد نظر را اخذ نمايد و اما از جمله تفاوت هايي كه ميان مدارس فني و مراكز دانشگاهي وجود دارد مي توان به كاربردي بودن دوره هاي تدريس شده در آن اشاره نمود . از جمله شرايط تحصيل در اتريش در مدارس فني گذراندن ۶ ماه تا يك سال دوره كارآموزي مي باشد . از شرايط اصلي كه در تحصيل در مدارس مي بايست از آنها تبعيت نمود همان شرايطي مي باشد كه در تحصيل در دانشگاه ها مي بايست از آنها را لحاظ نمود . يك سال تحصيلي در اتريش از ماه اكتبر شده و تا ژوئن سال بعد از آن ادامه دارد كه در اين دوره تحصيلي ترم زمستاني آن از اول اكتبر تا ژانويه و ترم تابستاني آن مارس تا ژوئن مي باشد بنابراين همانطور كه گفته شد دوره تحصيلي از اكتبر ( ترم زمستان) شروع شده و تا ژوئن ( ترم تابستان) سال بعد ادامه دارد كه شروع دوره تحصيلي از زمستان آغاز مي گردد .

جزء اصلي شرايط تحصيل در اتريش در ساختار تحصيلي به دو صورت سنتي و نوين مي باشد در سيستم هاي سنتي دانشجو ابتدا مقطع ديپلم را سپري مي نمايد و پس از آن نوبت به مقطع دكتري مي رسد و از اين روش تحصيل در برخي از دانشگاه ها و مراكز آموزشي استفاده مي شود و در اين حال برخي ديگر از دانشگاه ها از سيستم ديگري جهت ادامه تحصيل استفاده مي نمايند كه در آن دانشجو ابتدا مقطع ليسانس را سپري مي نمايد و پس از آن فوق ليسانس و پس از آن دكتري را سپري مي نمايد . ساختار تحصيلي كه در ديپلم سنتي وجود دارد عبارتند از آموزش هاي هنري و يا آكادميك كه سپري نمودن آنها سبب اخذ مدرك ديپلم فارغ التحصيلي و يا ديپلم مهندسي ( در رشته هاي مهندسي ) مي گردد ، مدت زمان لازم جهت اين دوره آموزشي ۴ تا ۶ سال مي باشد البته لازم به ذكر است كه در رشته هاي مهندسي مي توان با اخذ مدرك ديپلم دوره نحصيلي را به اتمام رسانيد در حالي كه در رشته هاي پزشكي دانشجو مي بايست با مدرك دكتري و با سپري نمودن ۷ سال دوره تحصيلي فارغ التحصيل گردد .مدت تحصيل در مقطع ليسانس در اتريش به مدت ۳ الي ۴ سال مي باشد كه پس از گذراندن موفقيت آميز دروس تحصيلي دانشجو موفق به دريافت مدرك ليسانس مي شود و پس از اخذ مدرك ليسانس در اتريش دانشجو مي تواند براي تحصيل در مقطع فوق ليسانس نيز اقدام نمايد كه يكي از اصلي ترينشرايط تحصيل در اتريش در مقطع فوق ليسانس دارا بودن مدرك ليسانس مي باشد مدت زمان تحصيل در اين دوره ۱ تا ۲ سال مي باشد . شرايط تحصيل در اتريش در مقطع دكتري متناسب با نوع نظام آموزشي متفاوت مي باشد و چنانچه پيش از اين بيان شد اگر دانشجو با سيستم تحصيلات خود را ادامه داده باشد كه ابتدا دوره تحصيلي ديپلم را مي گذراند و پس از آن نوبت به مقطع دكتري مي باشد و در تنها در صورتي كه دانشجو موفق به كسب مدرك ديپلم گرديده باشد مي تواند در جهت ادامه تحصيل در مقطع دكتري اقدام نمايد و در صورتي كه دانشجو متناسب با سيستم سنتي تحصيلات را به اتمام نرسانده باشد مي بايست ابتدا مدرك ليسانس را اخذ نمايد و پس از آن مدرك فوق ليسانس و پس از جهت تحصيل در مقطع دكتري اقدام نمايد جزء شرايط تحصيل در اتريش در مقطع دكتري انجام تحقيقات انفرادي و شخصي مي باشد مدت زمان تحصيل در اين مقطع ۲ سال مي باشد و پس از آن با دريافت مدرك دكتري به پايان مي رسد .

و اما مواردي كه در شرايط تحصيل در اتريش مي تواند تاثير گذار باشد و هر دانشجويي پيش از اقدام به مهاجرت مي بايست تمامي موارد را لحاظ نمايد به شرح ذيل مي باشد : ۱) زبان تدريس در تحصيل در اتريش :

تدريس در هر دانشگاهي با زبان مربوط به همان كشور صورت مي گيرد بنابراين تمام دانشجويان مي بايست اين نكته را لحاظ نمايند، با توجه به گسترش علم و فناوري و نيز استفاده همه جانبه از اينترنت به عنوان يك ابزار همه جانبه و دسته جمعي سبب شده تا تمام افراد در جوامع مختلف از زبان هاي عمومي و بين المللي نظير انگليسي و يا آلماني استفاده نمايند ، وجود تمام مقالات و ابزار هاي اينترنتي و … سبب شده تا افراد در موقعيت هاي مختلف فرهنگي نسبت به فراگيري اين دو زبان مهم اقدام نمايند بنابراين در نظر گرفتن زبان تدريس شده در دانشگاه ها بسيار در شرايط تحصيل در اتريش مي تواند تاثير گذار باشد. زبان آلماني از جمله زبان هايي مي باشد كه شخص مي بايست جزء موارد اصلي شرايط تحصيل در اتريش در نظر داشته باشد زيرا يادگيري آن مي تواند آينده شغلي شخص را تضمين نمايد . متقاضي با انتخاب درست و صحيح دانشگاه خود مي تواند آينده شغلي مناسبي را براي خود فراهم آورد .

۲) امنيت در تحصيل در اتريش :

دومين مسئله مهمي كه در شرايط تحصيل در اتريش بيان مي شود و پيش از اقدام به مهاجرت مي بايست مورد توجه قرار گيرد امنيت در كشور مقصد مي باشد ، تمام متقاضياني كه تصميم به مهاجرت به خارج از كشور را دارند عمدتا" از خانواده هايي هستند كه  دارا بودن امنيت از جمله ملاك هاي اصلي براي انتخاب يك كشور محسوب مي گردد

در اينجا نكته مهمي كه سپنتا ستاره انديشه مطرح مي نمايد اينكه ملاك انتخاب كشور مقصد مورد نظر خود را به هيچ وجه تبليغات قرار ندهيد زيرا برخي از كشورها حتي داراي حداقل ميزان امنيت و صلاحيت هاي اجتماعي و نيز داراي بيشترين بزه كاري و جرايم مي باشند

بنابراين در اين گونه كشورها جهت ثبت نام دانشجويان ، در حوزه هاي تبليغاتي خود از استفاده از بادي گارد ياد مي كنند  ،اينگونه كشورها به علت دارا بودن  كمترين ميزان امنيت اجتماعي براي دانشجويان خود از بادي گار استفاده مي نمايند . دانشجوياني كه تصميم به ادامه تحصيل در خارج از كشور را دارند مي بايست در تمام معاشرت هاي خود و نيز انتخاب مسكن احتياط نمايند زيرا تامين امنيت و يا بر هم زدن آن تنها به عهده خود دانشجو مي باشد كه مي تواند با رعايت مواردي امنيت خود را تامين نمايد و لازم به ذكر است كه عوامل محيطي تاثير زيادي در تامين امنيت عهده دار مي باشد بنابراين جزء اصلي شرايط تحصيل در اتريش دارا بودن امنيت مي باشد كه مي بايست با دقت هر چه تمام تر در نظر گرفته شود .

۳) دارا بودن بيشترين كيفيت امكانات در برابر هزينه هاي صورت گرفته : در هر بهره مندي از خدمات هزينه اي در ازاي آن در نظر گرفته مي شود جهت تحصيل نيز هزينه اي در نظر گرفته مي شود كه به اعتقاد صاحب نظران در تمام عرصه هاي علمي هزينه هاي در نظر گرفته براي تحصيل نوعي سرمايه گذاري مي باشد كه در پي اين سرمايه گذاري شخص مي تواند آينده بهتر و روشن تري را براي خود به ارمغان آورد در زمينه تحصيل مي بايست به اين نكته توجه شود كه در ازاي هزينه هاي صورت گرفته بيشترين كيفيت در تحصيل براي دانشجو فراهم گردد و امكانات در مبحث تحصيل تنها شامل كيفيت تدريس نمي شود و امكاناتي نظير كيفيت خوابگاه هاي مطلوب و يا امكانات ورزشي و يا بهداشتي نيز در مبحث امكانات از جمله بزرگترين فيلدها در شرايط تحصيل در اتريش محسوب مي گردد ، بنابراين مبحث امكانات جزء اصلي ترين شرايط تحصيل در اتريش مي باشد كه مي بايست در نظر گرفته شود . لازم به ذكر است مواردي كه در شرايط تحصيل در اتريش بيان مي شود وجود برخي سرمايه گذاري ها در زمينه علمي مي باشد به گونه اي كه طي چندين سال گذشته سرمايه گذاري هاي بي نظيري در زمينه علمي از جمله : ۱) وجود اينترنت رايگان ۲) وجود سايت هاي كامپيوتري با دارا بودن بيشترين امكانات و بالاترين كيفيت ۳) وجود كتابخانه هاي الكترونيكي متمايز ۴) وجود بيشترين امكانات ورزشي در حد بي نظير و مطلوب . از جمله مزيت هاي بيشمار اتريش وجود امكانات زياد در مقابل هزينه هاي اندك مي باشد كه مي توان بدين گونه بيان نمود كه تحصيل در اتريش در اكثريت رشته ها داراي هزينه اندك مي باشد بنابراين انتخاب اتريش به عنوان يك گزينه مطلوب براي ادامه تحصيل هميشه مورد بررسي قرار مي گيرد . با اين حال سپنتا ستاره انديشه به تمام دانشجويان و متقاضيان ادامه تحصيل در اتريش پيشنهاد مي نمايد قبل از هر گونه اقدام جهت ادامه تحصيل نسبت به امكانات و يا هزينه هاي زندگي در اتريش با مشاوران ما تماس نماييد و آخرين اطلاعات اتريش را به دست آوريد .

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۴ توسط:ssavisa موضوع:

درباره تحصيل در اتريش

درباره تحصيل در اتريش

درباره تحصيل در اتريش

اتريش , يكي از بهترين كشور هاي اروپايي از لحاظ امنيت مي باشد .كشور اتريش در بين كوه هاي بزرگ آلپ واقع شده است .كشور اتريش مانند ديگر كشور هاي اروپايي داراي تمدني اروپايي بوده و مردمان بسيار با فرهنگ دارد . كشور اتريش در گذشته از متفكران بسيار خبره بهره مند بوده است .

تحصيل در اتريش مي تواند روياي هر دانشجو اي باشد . هزينه تحصيل در اتريش در مقايسه با كشور هايي مانند انگليس ,آلمان و ….. بسيار كمتر مي باشد .

كشور اتريش با توجه به داشتن دانشگاه هاي بسيار معروف , پذيرا دانشجويان خارجي از نقاط مختلف دنيا مي باشد  .

شما براي تحصيل در اتريش مي بايست يك سري مدارك و اطلاعات و دانش هاي خاصي را در بر داشته باشيد

مهم ترين چيزي كه براي تحصيل در اتريش بايد بدانيد اين است كه زبان تدريس ۹۰% دانشگاه هاي اتريش به زبان آلماني ميباشد .شايد برايتان سوال باشد كه آن ۱۰% ديگر از دانشگاه هاي اتريش به چه زباني تدريس ميكنند ؟ در جواب بايد خدمتتون اعلام بكنم كه بعضي از رشته هايي كه در دانشگاه هاي اتريش تدريس ميشود به زبان انگليسي ميباشد .

تحصيل در اتريش هزينه زيادي ندارد و هزينه هاي آن به حدي است كه ميتوان گفت تحصيل در اتريش كاملا رايگان است .

اما در رابطه با برخي از شرايط تحصيل در اتريش مي بايست خدمتتان عارض بشويم كه دوستاني كه تمايل به تحصيل در اتريش در هر رشته اي دارند ميبايست در همان رشته مورد نظر در كشور خودشان مشغول تحصيل باشند . يعني براي افرادي كه در كشور خودشان (ايران) براي مثال رشته كامپيوتر را ميخوانند نميتوانند براي تحصيل در اتريش رشته متالوژي را انتخاب بكنند بلكه ميبايست در همان رشته خود يعني كامپيوتر اقدام به تحصيل در اتريش  بكنند.

اما در ادامه ميخواهيم به دانشگاه هايي اشاره بكنيم كه براي تحصيل در اتريش بسيار مناسب بوده و مورد تاييد وزارت علوم جمهوري اسلامي ايران نيز ميباشند .

۱-دانشگاه وين

۲-دانشگاه گراتس

۳- دانشگاه اينسبورك

۴-دانشگاه تكنيك وين

۵-دانشگاه لوين

۶-دانشگاه بوكو وين

۷-دانشگاه دامپزشكي وين

۸-دانشگاه اقتصاد و تجارت وين

۹-دانشگاه لينز

۱۰-دانشگاه كلاگينفورت

در اين مقاله قصد داريم تا در رابطه با تحصيل در اتريش ، شرايط تحصيل در اتريش ، مدارك تحصيل در اتريش به صورت خلاصه اطلاعاتي را به شما عزيزان ارائه كنيم ، تا بتوانيم خدمتي را در زمينه تحصيل در اتريش به شما بازديد كنندگان گرامي ارائه بدهيم .

تحصيل در خارج از كشور و بهره مندي از امكانات رفاهي و درسي بالا ، خواسته تمامي دانشجويان و دوست داران درس و كساني كه خواهان ادامه تحصيل هستند ميباشد .

مسلما هدف از تحصيل در اتريش و يا كشور هاي ديگر ، گذراندن دوره هاي درسي و دانشگاهي بهتر و در سطح بالاتري ميباشد ، بدين ترتيب دانشجويان اغلب به دنبال كشوري هستند كه از لحاظ علمي ، درسي و رفاهي برايشان مناسب باشد و بتوانند احساس راحتي كمال را تجربه كنند ..

اتريش يكي از كشور هايي است كه در سطح اروپا و حتي دنيا از لحاظ امكانات درسي و رفاهي حرف اول را براي گفتن دارد ، همانطور كه ميدانيد تحصيل در اتريش ميتواند يك گزينه مناسب براي هر دانشجويي باشد .

شما دانشجويان عزيز براي تحصيل در اتريش اضافه بر مدارك مورد نياز درسي و غير درسي كه ميبايست به همراه داشته باشيد ، ميبايست براي تحصيل در اتريش نسبت به  دريافت ويزا از كشور اتريش نيز اقدام بفرماييد.

نكته اي كه براي تحصيل در اتريش بسيار مهم و حائز اهميت ميباشد ، اين است كه تحصيل در اتريش مانند كشور هاي ديگر داراي هزينه هايي ميباشد ، اما هزينه هاي تحصيل در اتريش عموما مربوط به دانشگاه نمي باشد بلكه شما براي تحصيل در اتريش احتياج به خوابگاه يا … داريد ، كه حداقل براي چند ماه اول تحصيل در اتريش و تا زماني كه همزمان با تحصيل در اتريش به شما اجازه كار داده شود ، شرايط كاري همزمان با تحصيل در اتريشبراي دوره هاي مختلف ، متفاوت و متغيير ميباشد .

اميدوارم كه از مقاله اي كه تحت عنوان تحصيل در اتريش براي شما به صورت خلاصه جمع آوري كرديم نهايت استفاده را كرده باشيد .

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۲ توسط:ssavisa موضوع:

نام دانشكده هايي كه در اتريش وجود دارند چيست ؟

نام دانشكده هايي كه در اتريش وجود دارند چيست ؟

دانشكده هايي كه در دانشگاه ها جهت تحصيل در اتريش وجود دارند عبارتند از :

۱) دانشكده اجراي تجزيه و تحليل موسيقي از نظريه تا تاريخچه ۲) دانشكده ابزارهاي KeyBourd اعم از سلطنتي و يا كنسرتي ۳) دانشكده لئونارد برن اشتاين ( كه اين دانشكده در زمينه ابزار هاي موسيقي بادي و ضربي فعاليت مي نمايد )  4) موسسه ي جوزف هايدن كه در زمينه موسيقي مجلسي فعاليت مي نمايد ۵) دانشكده نحقيقات ارگاني و موسيقي كليسايي ۶) دانشكده بازيگري و كارگرداني ۷) دانشكده تحقيقات سبك موسيقي و … . در نظر گرفتن دانشكده مرتبط با رشته مورد نظر جهت تحصيل در اتريش امري مهم تلقي مي گردد.

 

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۱ توسط:ssavisa موضوع:

در ذيل برخي از كشورهاي اروپايي را نام مي بريم كه تحصيل در آنها رايگان مي باشد :

در ذيل برخي از كشورهاي اروپايي را نام مي بريم كه تحصيل در آنها رايگان مي باشد :

۱) تحصيل رايگان اتريش ۲) تحصيل رايگان فنلاند ۳) تحصيل رايگان نروژ ۴) تحصيل رايگان آلمان . بنابر آنچه گفته شد تنها كشورهاي اتريش ، آلمان ، نروژ و فنلاند مي باشند كه مي توان در آنها به صورت كاملا" رايگان به تحصيل ادامه داد . در طي چندين سال گذشته دانشگاه هاي زيادي در اروپا وجود داشتند كه امكان تحصيل رايگان در آنها وجود داشت اما به علت سياست هاي جديدي كه برخي كشورها اتخاذ نمودند ديگر امكان تحصيل به صورت رايگان در اين دانشگاه ها وجود ندارد .

 

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۰ توسط:ssavisa موضوع:

مقايسه دو كشور نروژ و فنلاند به چه صورتي مي باشد :

مقايسه دو كشور نروژ و فنلاند به چه صورتي مي باشد :

با وجود قوانين پيچيده اي كه در اخذ پذيرش تحصيلي فنلاند وجود دارد با اين حال سپنتا ستاره انديشه اخذ پذيرش تحصيلي اين كشور را براي تمام متقاضيان تحصيل در اين كشور تضمين مي نمايد ، و در مقابل كشور فنلاند كشور نروژ وجود دارد كه داراي قوانين متفاوت تري نسبت به فنلاند جهت اخذ اقامت مي باشد . تحصيل در نروژ داراي شرايطي به شرح ذيل مي باشد . از جمله اين شرايط مي توان به دارا بودن مدرك IELTS با حداقل نمره ۵٫۵ و نيز استفاده از شرايط تحصيل رايگان تنها در مقطع فوق ليسانس امكان پذير مي باشد.

 

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۴۰ توسط:ssavisa موضوع:

مقايسه دو كشور نروژ و انگلستان

مقايسه دو كشور نروژ و انگلستان

و در اين قسمت با شرايط موجود در تحصيل در مقطع فوق ليسانس در نروژ و انگلستان آشنا مي شويم :

تحصيل در نروژ در مقطع فوق ليسانس رايگان بوده و در اين حالت هزينه زندگي در نروژ ۴۰ تا ۵۰ ميليون مي باشد و نيز لازم به ذكر است كه تحصيل در اين دوره به مدت يك سال مي باشد ، در حالي كه در تحصيل در انگلستان در مقطع فوق ليسانس داراي مدت زمان ۱ سال مي باشد كه هزينه ي تحصيل و زندگي در طي اين يك سال ۵۰ تا ۶۰ ميليون مي باشد . در مبحث تحصيل رايگان اتريش با در نظر گرفتن شرايط مالي و هزينه هاي مورد نياز جهت تحصيل در نروژ و انگلستان به اين نتيجه خواهيم رسيد كه هزينه هاي تحصيل در نروژ و انگلستان تفاوت چنداني با يكديگر ندارند و اين در حالي است كه انگلستان داراي دانشگاه هاي فوق العاده اي در سراسر جهان مي باشد . ذكر اين نكته در اينجا بسيار حائز اهميت مي باشد كه اخذ ويزاي انگلستان بسيار راحت تر از ساير كشور ها مي باشد و نيز اخذ ويزا براي اين كشور بيشتر از ۲ ماه زمان بر نخواهد بود و اين در حالي است كه اخذ ويزا نروژ حدودا" 6 ماه زمانبر خواهد بود .

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۳۹ توسط:ssavisa موضوع:

تاريخچه آموزش عالي اتريش چيست ؟

تاريخچه آموزش عالي اتريش چيست ؟ در اين قسمت از شرايط تحصيل در اتريش به مراكز آموزش عالي در اتريش مي پردازيم :

از سال ۲۰۰۲ ميلادي دولت اتريش تمام بودجه مورد نياز دانشگاه ها را تامين نمود و از اين پس نيز تمام دانشگاه ها متعلق به دولت قرار گرفت در واقع تمام مراكز آموزشي تحت عنوان دانشگاه ها مانند دانشگاه هنر و دانشگاه هاي علمي كاربردي كه اين دانشگاه ها از سال ۱۹۹۴ فعاليت خود را آغاز نمودند و كالج هايي مانند تربيت معلم متعلق به دولت بود ، تعلق دانشگاه ها به دولت بدين گونه نبود كه امور داخلي موجود در دانشگاه ها نيز به عهده دولت باشد و تمام دانشگاه ها خود مسئول و تعيين كننده امور داخلي خود مي باشند ، به عنوان مثال هر دانشگاه داراي هيئت علمي مي باشد كه لازم است تمام افراد آن از چهره هاي برجسته اجتماعي مي باشند و روساي دانشگاه نيز توسط مجمع دانشگاه انتخاب مي شوند .وزارت خانه دولت اتريش تنها در امور حقوقي دخالت دارد ، با توجه به مقاطع مختلف آموزش عالي به مراكز گوناگوني تقسيم مي گردد و پس از فارغ التحصيلي دانشجويان وظيفه صدور مدارك به عهده شوراي ارزيابي گذارده شده است .



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۳۸ توسط:ssavisa موضوع:

مراحل تحصيل در اتريش به چه صورتي مي باشد ؟

مراحل تحصيل در اتريش به چه صورتي مي باشد ؟

 در مراحل تحصيل در اتريش به چه صورتي خواهد بود ؟

۱) برنامه هاي تحصيلي به دو دسته برنامه دولتي و نيز برنامه هاي مستقل تقسيم مي گردد و همانطور كه از آنها پيداست برنامه هاي دولتي صرفا" به دانشگاه هاي دولتي منتهي مي گردد ، در دانشگاه هاي علمي كاربردي امكان ادامه تحصيل در مقاطع كارشناسي ناپيوسته و يا كارشناسي ارشد ناپيوسته وجود دارد . افرادي كه خواهان ادامه تحصيل در اين دانشگاه ها مي باشند مي بايست علاوه بر دارا بود مدارك تحصيلي پايان متوسطه در آزمون ورودي اين مراكز نيز شركت نمايند و با كسب موفقيت مي توانند براي ادامه تحصيلات خود به اين دانشگاه ها وارد شوند . در برنامه آموزشي آكادميك دو نوع برنامه آموزشي وجود دارد كه يك نوع آن اخذ نخستين مدرك آكادميك مي باشد و نوع ديگر آن مقطعي مي باشد و سبب اخذ گواهينامه پس از اتمام دوره مورد نظر مي باشد . دوره كارشناسي در طي سه سال با كسب موفقيت در آزمون هاي كتبي و ارائه دو پروژه به صورت كتبي پايان مي پذيرد ونيز لازم به ذكر است كه تمام فارغ التحصيلان دانشگاه هاي علمي كاربردي موفق به كسب مدرك  ليسانس علمي و كاربردي خواهند شد.

۲) دوره كارشناسي ارشد كه تحصيل در اين دوره به مراحل ذيل تقسيم مي گردد :

A) ديپلم كارشناسي ارشد : كه در اين مرحله نيازي به سپري نمودن دوره كارشناسي نمي باشد و دانشجو در صورتيكه كه تمايل به ادامه تحصيل در اين مقطع را دارا باشد تنها مي بايست با دارا بودن مدرك ديپلم دوره متوسطه نسيت به ثبت درخواست خود اقدام نمايد و تمام دانشجوياني كه متقاضي تحصيل در مقطع ديپلم كارشناسي ارشد در دانشگاه علمي و كاربردي مي باشند مي بايست علاوه بر داشتن مدارك فارغ التحصيلي دوره متوسطه در آزمون ورودي كه شامل دروس عمومي مي باشد شركت نمايند و پس از موفقيت در اين آزمون نسبت به ارائه درخواست ادامه تحصيلي خود اقدام نمايند . و نيز تمام دانشجوياني كه تمايل به اخذ مدرك آكادميك دارند مي بايست در دوره جامع شركت نمايند كه مدت زمان آن در طي ۲ تا ۳ مرحله مي باشد و در طي ۸ الي ۱۰ نيمسال تحصيلي ادامه دارد و جزء شرايط تحصيل در اتريش در مدرك آكادميك جامع ارائه پايان نامه در پايان دوره و پيش از فارغ التحصيلي مي باشد و نيز براي كسب گواهينامه ها مي بايست در دوره هاي مقطعي شركت نمايند و پس از اتمام در هر مرحله آزمون اخذ مي گردد . مدت زماني كه مي بايست دانشجو براي رشته هاي دندانپزشكي و يا پزشكي عمومي و يا دام پزشكي  ، رشته هاي پزشكي سپري نمايد ۶ سال مي باشد كه در پايان اين مدت دانشجو موفق به دريافت مدرك ديپلم كارشناسي ارشد مهندسي و يا ديپلم كارشناسي ارشد پزشكي ويا ديپلم كارشناسي ارشد علمي كاربردي مي شود

B) فوق ليسانس : تمام دانشجوياني كه متقاضي شركت در اين دوره مي باشند مي بايست ابتدا موفق به كسب مدرك ليسانس شوند و پس از آن جهت فوق ليسانس اقدام نمايند ، برنامه تحصيلي كه مي بايست دانشجو در آن شركت نمايد ۲ دوره مي باشد كه دوره اول دوره جامع و دوره دوم نيز دوره مقطعي مي باشد . تمام دانشجوياني كه تمايل به شركت در دوره جامع را دارند موفق به كسب مدرك آكادميك و دانشجوياني كه تمايل به شركت در دوره مقطعي را داشته باشند موفق به كسب مدرك فوق ليسانس تخصصي مي شوند .

۳) دوره دكتري : جزء اصلي شرايط تحصيل در اتريش در دوره دكتري تحصيل در دانشگاه مي باشد و نيز لازم به ذكر است كه حداقل مدت زمان تحصيل در اين دوره ۴ نيمسال تحصيلي مي باشد از جمله شرايط اصلي ادامه تحصيل در اين دوره دارا بودن مدرك ديپلم كارشناسي ارشد و يا فوق ليسانس از دانشگاه هاي اتريش و يا دانشگاه هاي علمي كاربردي اتريش مي باشد ، در مبحث تحصيل در دوره دكتري برخي پروژه هاي تحقيقاتي وجود دارد كه به غير از دروس لازم جهت اخذ فارغ التحصيلي در دوره دكتري مي باشد ، بنابراين دانشجو مي بايست پروژه هاي تحقيقاتي را در طي تحصيل خود به اتمام برساند از جمله موارد ديگري كه در اين دوره وجود دارد تهيه و تنظيم رساله مي باشد و دانشجو مي بايست پس از كسب موفقيت در دروس تحصيلي در آزمون شفاهي شركت نمايد و با كسب موفقيت در اين آزمون نسبت به امور فارغ التحصيلي خود اقدام نمايد  ، رساله مي بايست به تاييد اساتيد و كيميسيون ممتحنين برسد ، دانشگاه ها مي توانند در برخي از رشته ها دوره PHD را برگزار نمايند به عنوان مثال در دانشگاه هنر داراي تعداد محدودي ظرفيت جهت تحصيل در دوره دكتري مي باشد ، لازم به ذكر است كه دوره دكتري داراي دو مرحله مطالعاتي و علمي مي باشد .

۴) دوره فوق دكتري : مدرك فوق دكتري يك مدرك اكادميك نمي باشد و دانشجو تنها از طريق دانشگاه موفق به كسب اين مدرك مي شود بنابراين مدرك فوق يك مدرك دانشگاهي به شمار مي رود و تنها كساني موفق به كسب اين مدرك مي شوند كه داراي آثار علمي باشند و جزء افراد اصلي و برجسته محققين در رشته مورد نظر خود باشند . بنابراين جزء اصلي شرايط تحصيل در اتريش در مقطع دكتري دارا بودن شرايط يك محقق برجسته و صاحب اعتبار در مقالات و آثار علمي در رشته مورد نظر خود مي باشد .

 

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۳:۳۷ توسط:ssavisa موضوع: