تحصيل در اتريش تحصيل در اتريش .

تحصيل در اتريش

شرايط تحصيل در اتريش

شرايط تحصيل در اتريش

• برخي از دانشگاه هاي غير دولتي ايران نيز گاها مورد تاييد تعدادي از دانشگاه هاي اتريش مي باشند.

و اما نكته قابل ملاحظه در اين است كه امكان اقامت پس از تحصيل در اتريش وجود دارد

 

تكميل فرم ارزيابي

در هزينه تحصيل در اتريش مي بايست به مقطع تحصيلي مورد نظر توجه نمود و در اين صورت شرايط تحصيل در اتريش هر مقطع تحصيلي به صورت متفاوت در نظر گرفته مي شود ،  در مبحث شرايط تحصيل در اتريشمي بايست ميزان هزينه هاي جاري در اتريش نيز لحاظ گردد ، در ذيل به برخي از اين هزينه ها اشاره مي نماييم :

هزينه هايي كه مي بايست دانشجو براي تحصيل در اتريش بپردازد ، هزينه هايي است كه براي زندگي روزمره خود در نظر مي گيرد كه عبارتند از : ۱)هزينه ي اجاره منزل مورد نظر خود  . 2) هزينه هاي مربوط به پوشاك ۳) هزينه هاي مربوط به مواد غذايي ۴) هزينه هاي مربوط به بيمه هاي درماني . در اتريش مي توان از منازل كوچكي و يا اتاق هايي نام برد كه آنها فقط براي دانشجويان مقيم در اتريش و مشغول به تحصيل در نظر گرفته شده است . تمام هزينه هاي ذكر شده براي زندگي يك دانشجو در اتريش حدودا" 700 يورو مي باشد . تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزشي در اتريش به ترتيب ۱۸ و ۱۱۰ مي باشد . به هيچ وجه امكان فراهم كردن هزينه هاي تحصيل ، به گونه اي كه دانشجو همزمان در كنار تحصيل كار نمايد وجود ندارد و فقط در يك حالت اين امر امكان پذير است كه توسط خود دانشگاه ، شغلي براي دانشجو معين و مشخص گرديده باشند و آن هم در صورت بالا بودن معدل دانشجو مي باشد و شرايط تحصيل در اتريش پس از آن در ادامه ي تحصيل در دانشگاه هاي اتريش مي بايست ويزا از دولت اتريش جهت ادامه ي تحصيل مجدد اخذ گردد .

دانشجويان رسمي :

از جمله شرايط تحصيل در اتريش دانشجوياني كه به صورت رسمي در اتريش به تحصيلات خود ادامه مي دهند مي بايست مدركي كه در كشور خود كسب كرده اند مورد قبول دانشگاه مورد نظر آنها در كشور مورد نظرشان باشد .

ادامه تحصيل در دانشگاه فعلي :

كليه ي دانشجوياني كه تقاضاي ادامه تحصيل در دانشگاه خود را دارند مي بايست گواهي تحصيلي خود را به همراه ريز نمراتشان به داشگاه ارائه دهند .

مهلت زماني ارائه مدارك در شرايط تحصيل در اتريش :

آخرين فرصت براي ثبت نام در ترم تابستان ، فوريه و در ترم زمستان سپتامبر مي باشد ، سپنتا ستاره انديشه به تمام متقاضيان پيشنهاد مي كند كه مدارك خود را از ۶ ماه قبل ارسال نمايند زيرا در بازه ي تحويل مدارك تا نتيجه گيري آن بازه ي زماني بسيار كوتاه مي باشد بنابراين ارسال پيش از موقع مدارك سبب بررسي بيشتر و بهتر آنها خواهد بود .

يكي از مباحثي كه مي تواند در شرايط تحصيل در اتريش بسيار تاثير گذار مي باشد هزينه زندگي در اتريش مي باشد:

هزينه زندگي در اتريش ساليانه ۷۰۰۰ يورو مي باشد كه جهت ضمانت مالي مي بايست اين هزينه به حساب متقاضي مورد نظر در اتريش واريز گردد كه البته پس از واريز مي توان از حساب مورد نظر برداشت نمود

مدرك زبان آلماني جهت تحصيل در اتريش :

كليه دانشجوياني كه تمايل به ادامه تحصيل در اتريش را دارند مي بايست حتما" پيش از اخذ پذيرش تحصيلي مدرك زبان آلماني را اخذ نمايند و اين مدرك به معناي اتمام دوره مقدماتي زبان آلماني مي باشد و پس از آن دانشجو مي بايست مدرك زبان آلماني را علاوه بر دانشگاه مورد نظر خود به سفارت نيز ارائه دهد.

انواع مدارك موجود در تحصيل در اتريش به شرح ذيل مي باشد :

۱) دوره كارداني و مدرك Diplom : پس از تحصيل به مدت ۲ تا ۳ سال در كالج هاي اتريش مي توان با كسب موفقيت در آزمون هاي كالج اتريش ، امكان اخذ مدرك در هر گرايشي كه مد نظر متقاضي باشد وجود دارد و نيز پس از اخذ مدرك ديپلم دوره متوسطه و گذراندن دوره عمومي دانشگاه دانشجو موفق به كسب مدرك كارداني مي شود .

۲) دوره كارشناسي و مدرك Art, Magister : پس از تحصيل به مدت ۳ الي ۴ سال در دانشگاه هاي اتريش و يا مراكز آموزش عالي هنر اتريش و مدارس عالي فني اتريش مي توان با كسب موفقيت در آزمون هاي كالج هاي اتريش ، دانشجو موفق به كسب مدارك Art و يا Magister خواهد شد .

۳) دوره كارشناسي ارشد و مدارك Art, Magister : پس از تحصيل به مدت ۴ الي ۵ سال در دانشگاه هاي اتريش و يا مراكز آموزش عالي هنر اتريش و مدارس عالي فني اتريش مي توان با كسب موفقيت در آزمون هاي كالج هاي اتريش ، دانشجو موفق به كسب مدارك Art و يا Magister خواهد شد .

۴) دوره دكتري : در صورت داشتن مدارك بندهاي ۲ و ۳ و سپري كردن دوره هاي تحصيلي دانشجو موفق به كسب مدرك دكتري خواهد شد.

لازم به ذكر است كه تمام مداركي كه به صورت خصوصي و يا مكاتبه اي و يا غير حضوري اخذ گردد به هيچ وجه مورد بررسي قرار نمي گيرد و از لحاظ دولت اتريش مورد تاييديه قرار نخواهد گرفت و جزء اصلي ترين شرايط تحصيل در اتريش گذراندن دوره هاي حضوري در دانشگاه ها و يا مراكز عالي خواهد شد .

جزء شرايط تحصيل در اتريش هزينه هايي است كه دانشجو مي بايست بپردازد اين هزينه ها شامل هزينه هاي اجاره منزل ، پوشاك ، مواد غذايي و بيمه هاي درماني مي باشد و ذكر اين نكته در اينجا قابل اهميت مي باشد كه در مورد محل اقامت دانشجويان اتاق ها و آپارتمان هايي وجود دارند كه به تمام دانشجويان اجاره داده مي شود و از جمله محاسن آنها مي توان به اختصاصي بودن آنها به دانشجويان اشاره نمود به گونه اي كه اينگونه محل ها تنها به دانشجويان و با هزينه ي اندك تحويل داده مي شود .

 

منبع: تحصيل در اتريش



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۴:۰۰ توسط:ssavisa موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :